fredag 22. august 2008

sniktitt

Kjøkkenvinduet med basilikumplante,og gammel glass karaffel
lavendelplanter på trappa
vinduet i tv-kroken.Legg merke til gardinene som mamma har laget til meg.De er så nydelige!Men jeg ser nå at de kommer desverre ikke til sin rett på disse bildene.

På rommet til frk finemang henger en sommer kjole som bestemor sydde til meg da jeg var ca 5 år.Frøkna mi har også brukt den en del,men nå får den henge til pynt en stund.
Hans Majestet Jesper! Vår 12 år gamle perser som vi fikk for snart ett år siden.Han er den selvutnevnte konge av gården,og gjør akkurat det som passer han best.Som å sove i hundehuset om natta..Jeg er vokst opp med en drøss med katter,men har aldri møtt hans like.Virkelig en vidunderlig artig personlighet,pluss at han er kjempe snill!
Den andre katten vår Amandus.Han kommer nok litt i skyggen av mister Jesper,men det plager han ikke.Bare han får mat og kos så er livet fullkomment!
Stilleben på kjøkkenbenken
gangen
roser og småsure epler på sofa bordet

I dag er jeg fryktelig syk,og synes FRYKTELIG synd på meg selv.Så for å slippe å tenke på alt det fornuftige jeg burde ha gjort når jeg først er hjemme alene,så har jeg istedet rigget meg til framom data skjermen.Med paracet,masse vann,og enda mere snytpapir er jeg klar for å tilbringe noen timer på bloggene rundt omkring.
Så da tenkte jeg at jeg med det samme kunne vise dere noen bilder fra kåret.Det blir bare noen stemningsbilder,for huset flyter av rot,og jeg orker IKKE å rydde for å få tatt noen orntlige bilder.Så det får bli senere....(jeg har vel lovt dere bilder i snart ett halv år,men har virkelig lyst til å vise dere hvor fint det kan være når det er ryddet litt.Ikke nødvendigvis kattmaten som er sølt utover kjøkkengulvet,brødsmulene på benken og regnklærne som ligger til tørk på vaskerommet...)

4 kommentarer:

Linn's lykke sa...

Hei Mari!
så koslig at du gir oss en sniktitt inn i hjemmet ditt :-) Gleder meg til å se flere bilder etter hvert...så håper du blir frisk snart... Ser ut som du har edt kjempefint i alle fall :-) Klem!

elin1976 sa...

Er innom for å ønske deg en flott lørdag og ei fin helg. Klem fra Elin:O)

Hulda sa...

Virkelig flotte gardiner moren din har sydd, de passa jo så godt hos deg. :)

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Så fin blogg du har !
Virkelig lekre gardiner, det er så fint med hvite tyllgardiner.
Herlig pusekatt du har....
( kjenner til det at det er så mye en ville ha gjort , men det er ikke nok timer i døgnet.synes spesielt de timene etter ungene har sovnet går veldig fort,he,he)
God helg !